Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

ERB Hellas Fdg. und Alpha Gr. Fdg.

Einklappen
X
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Hallo crisu, Dann sollten dieses Jahr Zinsen kommen, oder? Vielleicht auch ein Tender Versuch?

Kommentar

Zitat von Anfänger Hier:10.03.2019, 04:43 Beitrag anzeigen
    Hallo crisu, Dann sollten dieses Jahr Zinsen kommen, oder? Vielleicht auch ein Tender Versuch?
    Davon ausgehen würde ich nicht. Letztes jahr gabs auch gewinn, aber zinsen nur, weil staatliches (nicht mehr anrechenbares) T1 kapital in T2 gewandelt worden ist und dies die zinszahlung für die ERB Tiere triggerte.

Eventiell zahlen sie freiwillig in 2019 oder die beabsichtigte ausgliederung von NPE triggett dieses jahr wieder die zahlung für unsere tiere. Weis man aber alles nicht.

Von Tender würde ich nicht ausgehen. Das teil wurde schon mehrmals getendert so dass jetzt nur ein paar mio ausstehend sind.
    Da folgt eher eine kündiging zu 100% und weg mit diesem konstrukt.
    Fragt sich nur wann.

Möglich also, dass dieses jahr nix passiert. Kein zins kein tender/kündigung.

Persönlich wäre ich über zinszahlung happy.
    eurobank äusserte sich dazu bisher nicht auch nicht auf email anfragen an IR.

Kommentar

Interessantes Detail aus dem Call:

No. Actually, the Pillar securitization will be in full to P&L. Regarding the Cairo securitization, the major part will be through P&L, again. And another part, that it is a fair value of the part of Cairo that will be distributed as a dividend to shareholders, will pass directly through equity.

Kommentar

Zitat von ff7917 Hier:10.03.2019, 14:47 Beitrag anzeigen

Interessantes Detail aus dem Call:

No. Actually, the Pillar securitization will be in full to P&L. Regarding the Cairo securitization, the major part will be through P&L, again. And another part, that it is a fair value of the part of Cairo that will be distributed as a dividend to shareholders, will pass directly through equity.
    Wenn eine Dividende gezahlt wird, gibts dann automatisch eine Zinszahlung oder bestehen irgendwelche Ausnahmeregelungen, die dies ausschliessen?

Kommentar

Zitat von wombard Hier:10.03.2019, 15:16 Beitrag anzeigen

Wenn eine Dividende gezahlt wird, gibts dann automatisch eine Zinszahlung oder bestehen irgendwelche Ausnahmeregelungen, die dies ausschliessen?
    Leider habe ich den Prospekt nie auftreiben können. Insofern kann ich nur mit "müsste eigentlich so sein" antworten, verlassen sollte sich darauf aber niemand...

Kommentar

So siehts aus:

Compulsory Payments:
    If the Bank, the Issuer or any other Subsidiary pays any distribution(s) on or in respect of any class of Junior Obligations then, subject to the Law and the provisions of “Exceptions to Compulsory Payments” below, the Issuer will be required to declare and pay Preferred Dividends on the Securities as follows:

(a) payment of the full amount of the Preferred Dividend payable on the next four Preferred Dividend Payment Dates if the distribution(s) on the Junior Obligations is made in respect of an annual period;
    (b) payment of the full amount of the Preferred Dividend payable on the next two Preferred Dividend Payment Dates if the distribution(s) on the Junior Obligations is made in respect of a semi-annual period; and
    (c) payment of the full amount of the Preferred Dividend payable on the next Preferred Dividend Payment Date if the distribution on the Junior Obligations is made in respect of a quarterly period.

Exceptions to Compulsory Payments
    Notwithstanding “Compulsory Payments” above, a payment of Preferred Dividends will not be compulsory if the Bank, the Issuer or any other Subsidiary:
    (1) pays a dividend or other distribution on any ordinary shares of the Bank (i) which dividend or other distribution is solely in the form of Junior Obligations or (ii) the whole of which dividend or other distribution is mandatorily required to be paid by mandatory operation of Greek law from time to time; or
    (2) pays a dividend or other distribution on the €200,000,000 Series A CMS-Linked Non-Cumulative Guaranteed Non-Voting Preferred Securities issued in March 2005, which payment is triggered by payment on any ordinary shares of the Bank and the whole of which payment on such ordinary shares is mandatorily required by mandatory operation of Greek law from time to time.
    Prospekt ist leider über Uploadlimit.

Kommentar

Zitat von ff7917 Hier:10.03.2019, 15:26 Beitrag anzeigen

Leider habe ich den Prospekt nie auftreiben können. Insofern kann ich nur mit "müsste eigentlich so sein" antworten, verlassen sollte sich darauf aber niemand...
    Ist es das hier? https://www.investireoggi.it/forums/...ice-pdf.53503/

(https://www.google.com/search?q=XS0234821345+prospectus)

Kommentar

Ups, danke - wie konnte ich das übersehen

Genau gelesen habe ich den Prospekt jetzt noch nicht; man müsste sich die Definition von Junior Obligations genauer anschauen - eine Ausnahme von der Zahlungspflicht gibt es ja, wenn die Dividende "solely in the form of Junior Obligations" ist. Sind die Mezzanines+Junior Notes des SPVs Junior Obligations im Sinne des Prospekts?

Kommentar

Zitat von ff7917 Hier:11.03.2019, 08:08 Beitrag anzeigen

Ups, danke - wie konnte ich das übersehen

Genau gelesen habe ich den Prospekt jetzt noch nicht; man müsste sich die Definition von Junior Obligations genauer anschauen - eine Ausnahme von der Zahlungspflicht gibt es ja, wenn die Dividende "solely in the form of Junior Obligations" ist. Sind die Mezzanines+Junior Notes des SPVs Junior Obligations im Sinne des Prospekts?
    M. E. eher nein. Reflektieren die Kurse aber auch bereits.

“Junior Obligations” means (a) ordinary shares of the Bank; (b) any preferred or preference shares
    or securities or other obligations of the Bank that rank junior to the Guarantee; and (c) any
    preferred or preference shares or securities or other obligations of a Subsidiary including the Issuer
    entitled to the benefit of a guarantee, support agreement or other similar undertaking of the Bank
    that ranks junior to the Guarantee and any such guarantees, support agreements or similar
    undertakings of the Bank

Kommentar

Zitat von ff7917 Hier:10.03.2019, 14:47 Beitrag anzeigen
    And another part, that it is a fair value of the part of Cairo that will be distributed as a dividend to shareholders, will pass directly through equity.[/FONT][/COLOR][/LEFT][/SIZE]
    Ist hier mit "dividende" die der noch zu gründenden SPV gemeint oder die Eurobank Aktionäre?

Kommentar

Mit Dividende sind Teile der Mezzanine- und die gesamten Junior-Notes gemeint, die das im Rahmen von Cairo aufgesetzte SPV emittieren soll und die an die Aktionäre verteilt werden sollen. Genaueres ist in der 2018er Ergebnispräsentation zu finden.

Ich denke mittlerweile auch, dass es eine Zinszahlung geben müsste - allerdings ist das Closing von Cairo erst für November geplant, wird also noch etwas dauern....

Kommentar

Zitat von ff7917 Hier:11.03.2019, 09:29 Beitrag anzeigen
    Mit Dividende sind Teile der Mezzanine- und die gesamten Junior-Notes gemeint, die das im Rahmen von Cairo aufgesetzte SPV emittieren soll und die an die Aktionäre verteilt werden sollen. Genaueres ist in der 2018er Ergebnispräsentation zu finden.

Ich denke mittlerweile auch, dass es eine Zinszahlung geben müsste - allerdings ist das Closing von Cairo erst für November geplant, wird also noch etwas dauern....
    Die regelmässigen Zinstermine sind doch dann schon vorbei, gibts dann eine Sonderzinszahlung oder erst in 2020 wieder eine reguläre? Nachzahlungen finden doch meines Wissens nicht statt?

Kommentar

Zitat von wombard Hier:11.03.2019, 10:25 Beitrag anzeigen

Die regelmässigen Zinstermine sind doch dann schon vorbei, gibts dann eine Sonderzinszahlung oder erst in 2020 wieder eine reguläre? Nachzahlungen finden doch meines Wissens nicht statt?
    Nach meinem Verständnis müsste ein Closing in 2019 die Zinsen für 2020 Triggern. So war es doch bei der Zinszahlung für 2018 auch. Die Transaktion mit dem Staat war nach meiner Erinnerung noch in 2017.

Kommentar

Alpha Bank: Πώληση της Alpha Επενδυτικής Περιουσίας στη Mavani Holdings
    The sale of the 100% subsidiary of Alpha Investment Property I S.a. in company Holdings Limited Mavani proceeded the Alpha Bank.

In particular, the Alpha Bank signed a binding agreement for the sale of 100% of shares of Alpha Investment Property I S.a. in Holdings
    Limited Mavani, Brook Lane property company Special Situations Fund.

The agreed price for the transaction amounts to EUR 95.3 million. euros and the Bank will have a positive impact on the regulatory capital and liquidity of Alpha Bank.

Notes that the Alpha Investment Property I Inc. owns a high-grade real estate portfolio income and the sale is part of Alpha Bank's strategy for divestment of non-core assets.

According to the Bank, the transaction is expected within the second quarter of 2019.

Kommentar

Banks want to cut bad loans by 60 bln euros by end-2021

The new three-year plans aimed at cutting bad loans to be presented to the Single Supervisory Mechanism by banks at end-March will be bolder and more front-heavy.

Estimates say the target for the reduction of nonperforming exposures that Alpha, Eurobank, National and Piraeus will commit to reach by end-2021 will be almost 60 billion euros in total – greater than the 50 billion euros that was included in the previous plans submitted in October.

This is seen as very ambitious, given also the forecasts for an economic growth rate of 2-2.3 percent that bank officials say can’t in itself sustain a more vigorous NPE reduction.

Kommentar

Lädt...
X